Social- og sundhedsassistentelev på Socialområdet

Se kontaktoplysninger
Bliv social- og sundhedsassistentelev på et af Region Sjællands sociale tilbud.

Går du på Social- og sundhedsassistentuddannelsen, så bliver du ansat i en kommune som elev. Hold øje med opslag på kommunernes hjemmesider.

I oplæringsperiode 4 har du mulighed for at komme i oplæring på en af vores tilbud.

Du kan læse mere om selve uddannelsen på de to SOSU-skolers hjemmesider:

ZBC

SOSU Nykøbing Falster

Oplæring på Socialområdet
På Socialområdet driver Region Sjælland 13 specialinstitutioner, blandt andet målrettet borgere med fysisk og/eller psykisk handicap.
Du kan læse mere om Regions Sjællands sociale tilbud her.

I øjeblikket modtager Glim Refugium, Platangårdens Ungdomscenter, Kofoedsminde, Bo og Naboskab Sydlolland, Himmelev Behandlingshjem og Roskildehjemmet SSA-elever.

Praktikstedsbeskrivelse for Glim Refugium (pdf)

Praktikstedsbeskrivelse for Platangårdens Ungdomscenter (pdf)

Praktikstedsbeskrivelse for Bo og Naboskab Sydlolland (pdf)

Praktikstedsbeskrivelse for Kofoedsminde (pdf)

Oplæringsforløbet er tilpasset Socialområdet og under oplæringen benyttes Kompetencekortet, som detaljeret beskriver, hvilken viden og hvilke færdigheder, der skal arbejdes med i praktikperioden.

Endvidere er der udarbejdet en rammebeskrivelse målrettet Socialområdet, som beskriver hvilke opgaver du som elev kan og ikke kan varetage

Til slut i din praktik beder vi dig udfylde en elektronisk evaluering af din oplevelse som elev på Socialområdet. Den evaluering bruger vi til at udvikle vores praktiksteder.

Udvidet straffeattest og børneattest
Alle social- og sundhedsassistentelever skal give samtykke/tilladelse til at Region Sjælland indhenter en udvidet straffeattest og børneattest.

Fordeling af praktikpladser på Socialområdet
Selve fordelingen af praktikpladser foregår via SOSU-skolen. Hvis du er i tvivl, så kontakt din vejleder/kontaktlærer på skolen.

Yderligere information
Vil du vide mere så kontakt: socialomraadet@regionsjaelland.dk

Socialområdet

Skriv til os

Øvrig information

Hvis din besked indeholder personfølsomme oplysninger, anbefaler vi, at du sender din besked via Digital Post. På den måde sikrer du dig, at uvedkommende ikke får kendskab til indholdet i din besked. Du finder Region Sjælland, Socialområdet i din digitale post på borger.dk.

Læs mere om digital post her