Økonomisk tilskud til politisk arbejde

Her kan du læse om reglerne for økonomisk tilskud til politisk arbejde samt finde erklæringerne fra kandidatlister om private og anonyme bidrag.

En kandidatliste, der har deltaget i regionsrådsvalget den 16. november 2021 i Region Sjælland, og som enten har opnået repræsentation i Regionsrådet eller har fået et antal stemmer efter nærmere angivne kriterier, har ret til tilskud fra regionen til kandidatlistens politiske arbejde i regionen.

Til partier der ikke er berettiget eller ikke søger om partistøtte

Hvis den regionale kandidatliste ikke var opstillet til Regionalvalget, ikke er berettiget til eller ikke ansøger om regional partistøtte, eller hvis partiet ikke har en regionalkandidatliste, skal partiets kredsorganisationer og folketingskandidater i regionen som noget nyt pr. 1. januar 2024 selv indsende en erklæring til regionsrådet med oplysning om private og anonyme bidrag modtaget af kredsorganisationen henholdsvis kandidaten.

I 2024 skal der indberettes oplysninger om bidrag modtaget i 2023.

Koncern Ledelse og Kommunikation

Koncern Ledelse og Kommunikation