Ønsker du at klage eller søge erstatning?

​Hvis du er i tvivl, om der er sket fejl i dit forløb, som kan have ført til en benamputation, vil Region Sjælland opfordre dig til at klage eller søge erstatning.

​Muligheder for at klage eller søge erstatning

Du har mulighed for at klage over den sundhedsfaglige behandling, som du har fået i forbindelse med dit forløb f.eks. hos din egen læge eller på et sygehus.

Du klager til Styrelsen for Patientklager via

Som patient har du også mulighed for at søge erstatning, hvis du tror der er sket en fejl i din behandling.

Du søger erstatning via www.patienterstatningen.dk​

Muligheder for hjælp og vejledning

Er du i tvivl, om der er begået fejl i dit behandlingsforløb, eller har du brug for hjælp og vejledning, kan du også kontakte Region Sjællands uafhængige patientvejledere.

Patientvejlederne tilbyder information, rådgivning og vejledning om dine rettigheder som patient i sundhedsvæsenet. Hvis du har behov for hjælp til at klage eller søge erstatning i forbindelse med din benamputation, kan Patientvejledningen også hjælpe med dette.

Du kan læse mere om dine muligheder for at klage og søge erstatning her:
Klage og erstatning - Region Sjælland (regionsjaelland.dk)​​​

Kontakt din læge

Ring til din læge, hvis:

Patientvejledningen

Alleen 15