Ønsker du at klage eller søge erstatning?
Muligheder for at klage eller søge erstatning
Du har mulighed for at klage over den sundhedsfaglige behandling, som du har fået i forbindelse med dit forløb f.eks. hos din egen læge eller på et sygehus.
Du klager til Styrelsen for Patientklager via
https://www.borger.dk/sundhed-og-sygdom/Klage-over-sundhedsvaesenet/Klage-over-sundhedsfaglig-behandling
Som patient har du også mulighed for at søge erstatning, hvis du tror der er sket en fejl i din behandling.
Du søger erstatning via www.patienterstatningen.dk
Muligheder for hjælp og vejledning
Er du i tvivl, om der er begået fejl i dit behandlingsforløb, eller har du brug for hjælp og vejledning, kan du også kontakte Region Sjællands uafhængige patientvejledere.
Patientvejlederne tilbyder information, rådgivning og vejledning om dine rettigheder som patient i sundhedsvæsenet. Hvis du har behov for hjælp til at klage eller søge erstatning i forbindelse med din benamputation, kan Patientvejledningen også hjælpe med dette.
- Patientvejlederne kan kontaktes på telefon 70 15 50 01.
- Eller du kan sende en sikker mail via regionens hjemmeside ved at logge ind med dit Mit-ID: Send sikker e-mail til Region Sjælland
Du kan læse mere om dine muligheder for at klage og søge erstatning her:
Klage og erstatning - Region Sjælland (regionsjaelland.dk)
Kontakt din læge
Ring til din læge, hvis:
Kontakt
Adresse
Patientvejledningen
Alleen 15
4180 Sorø
Opdateret fredag den 21. apr. 2023