Sammenhængende uddannelsesforløb for kandidatstuderende på Region Sjællandsporet

Klinisk Basisuddannelse (KBU) i Region Sjælland, for kandidatstuderende på Region Sjælland-sporet, udenom den ordinære lodtrækning

Vær sikret KBU på en valgfri geografi i Region Sjælland

På Region Sjælland-sporet er det muligt at vælge KBU på Sjællands Universitetshospital (Køge & Roskilde), Holbæk Sygehus, Slagelse Sygehus og Nykøbing Falster Sygehus (1. del) og i almen praksis (2. del). Pladserne på sygehusene er fordelt på forskellige afdelinger og antallet af pladser kan varierer fra år til år. Der er således afdelinger der kun har 1-2 KBU-pladser halvårligt, og andre der har op til 10-12 pladser halvårligt. KBU’en i almen praksis ligger i umiddelbar nærhed af det sygehus, hvor 1. del af KBU’en afholdes.

Læs mere om Klinisk basisuddannelse her.

På 5. semester KA bliver de studerende bedt om at prioritere, hvor de ønsker at afholde deres KBU. De studerende kan frit prioritere mellem ovennævnte sygehuse.

På baggrund af prioriteterne modtager de studerende ca. 6 måneder før KBU-start et specifikt forløb med angivelse af sygehus, afdeling, almen praksis samt starttidspunkter. Først når de studerende kender deres specifikke KBU-forløb, bliver de bedt om at godkende, at de trækkes ud af den ordinære KBU-lodtrækning.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at det ikke er muligt at søge et sammenhængende uddannelsesforløb i Region Sjælland, såfremt de studerende tidligere har tilmeldt sig den kliniske basisuddannelse på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, uagtet at de studerende ikke har valgt et ordinært KBU-forløb på basislaege.dk.

Koncern HR

Lægeuddannelsen