Gør en forskel for andre

Bliv del af ViRSA´s brugerpanel og vær med til at gøre en forskel for andre der lever med en amputation. Brugerpanelet skal sikre, at den rådgivning og de rehabiliterende indsatser ViRSA leverer, er brugervenlige og relevante. Brugerpanelet består af benamputerede, pårørende, sygeplejersker, fysio- og ergo terapeuter beskæftiget med amputations rehabilitering.
Bliv del af brugerpanelet

Hvem er du?

• Du har fået benet amputeret eller har erfaring med at have sår på fødder eller ben.
  • Du kan også være pårørende til én af ovenstående
  • Du har et igangværende forløb, eller er afsluttet i sundhedsvæsenet
  • Du bor i Region Sjælland

Hvad vil du gerne bidrage med?

• Indsigt i det at være amputeret/ have sår på fødder og ben
  • Styrke fokus på patienter og pårørendes behov i ViRSA´s initiativer
  • Gode idéer og forslag til rehabilitering og palliation, der kan udvikles eller evalueres på i Region Sjælland, indenfor sår og amputationsområdet
  • At bruge 2 halve dage om året på dette arbejde

Hvad får du ud af at være i et brugerpanel?

• Viden om området via løbende faglige oplæg tilknyttet de indsatser, der arbejdes med
  • Mulighed for at kvalificere ViRSA´s arbejde for amputations og sårpatienter
  • Muligheden for at danne netværk

Andre deltagere i et brugerpanel fremhæver:

”Min motivation for at deltage i brugerpanelet var, at gøre det bedre for fremtidige patienter. Jeg har selv oplevet at måtte søge efter rehabiliteringsmuligheder”

”Jeg vil gerne bidrage til fremtiden, jeg har lyst til at gøre en forskel, og så er brugerpanelet samtidig et mødested”

”Oplevelsen af at bidrage med noget til andre, motiverer og giver energi”

”Deltagelse i brugerpanelet giver mening i en ellers meningsfattig situation. Det er tryghedsskabende at møde nogen at spejle sig i”

”Det er spændende at være med, og få indsigt i forskning og andre indsatser. Patienter kan kvalificere implementering af forskning”

Vil du vide mere?

Find brugerpanelets kommissorium her: ViRSA Kommissorium