Hvis du vil klage over lægevagten

Find information om, hvordan du klager, hvis du har en klage over servicen eller forløbet i lægevagten i Region Sjælland.

Selv om personalet gør sig umage, kan der ske fejl. Det er vigtigt at få kendskab til disse hændelser for at blive bedre.

Vil du klage over servicen?

Du kan klage over den service, som du har oplevet i lægevagten. Det kan for eksempel handle om personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider eller lignende.

Din klage bliver behandlet af ’Det Nære Sundhedsvæsen’ i Region Sjælland, der har ansvaret for lægevagten.

Vil du klage over forløbet?

Du kan klage over dit forløb hos lægevagten, hvis du mener at du ikke har fået den rette faglige behandling.

En klage over forløbet skal sendes til Styrelsen for Patientklager, som behandler klagen.