Udvidet mulighed for erstatning efter benamputation

Patienter der har fået foretaget benamputation den 1. januar 2010 eller senere får nu mulighed for at søge erstatning, selvom deres patientforløb er forældet efter den absolutte 10-årige forældelsesfrist i klage- og erstatningsloven.

Det er resultatet af en ny aftale mellem regionerne og Patienterstatningen.

Herunder kan du se, hvad aftalen giver dig af muligheder som patient eller pårørende.

Du skal udfylde og sende en samtykkeblanket, hvis du vil anmode Region Sjælland om en vejledende udtalelse omkring erstatning for din eller din pårørendes benamputation.

Samtykkeblanketten kan du sende til Region Sjælland via e-boks.dk eller borger.dk. Du finder en vejledning til sende blanketten, når du downloader samtykkeblanketten.

Tryk her for at downloade samtykkeblanket til anmodning om vejledende udtalelse.

Du kan anmode om en vejledende udtalelse, hvis Patienterstatningen har afvist din sag grundet den 10-årige forældelsesfrist i Klage- og erstatningsloven.

Ofte stillede spørgsmål