Jesper Gyllenborg

Jesper Gyllenborg er Koncerndirektør for Region Sjælland.
Koncerndirektør Jesper Gyllenborg

Jesper Gyllenborg har været Koncerndirektør i Region Sjælland siden august 2021. Han er uddannet speciallæge i neurologi og kommer fra en tidligere stilling som lægefaglig vicedirektør på Sjællands Universitetshospital.

Kort om Jesper Gyllenborg:

• Under corona har han haft en helt afgørende rolle i kraft af sin stilling som lægefaglig vicedirektør på Sjællands Universitetshospital, der har haft det primære ansvar for håndteringen af corona-patienter i regionen. Derudover har han haft det lægefaglige ansvar for vaccinationsindsatsen på sygehusene.
  • Fra 2009-2019 var han ledende overlæge på Neurologisk Afdeling på Sjællands Universitetshospital, hvor han arbejdede for at styrke og udvikle det neurologiske speciale i Region Sjælland.
  • Han er uddannet fra Københavns Universitet i 2000 og speciallæge i neurologi i 2008.
  • Privat er Jesper Gyllenborg gift, far til tre voksne børn og bor i Roskilde. I sin fritid er han blandt andet aktiv motionscyklist og sejler.

Direktionen

Alléen 15

4180 Sorø

Regionsdirektør Lone Lindsby