Hvis du ønsker din sag om elevfordeling til gymnasiet genoptaget

Er du fordelt til en skole og mener, at der er sket en fejl. Så kan du anmode om at få din fordelingssag genoptaget.

Du kan anmode Region Sjælland om at genoptage din fordelingssag.

Er du fordelt til en skole og mener at der er sket en fejl, så kan du anmode Region Sjælland om at få din fordelingssag genoptaget.

Du skal henvende dig til regionen via digital post senest den 17. maj 2024.

Send sikker mail fra din side på borger.dk

Er du i tvivl om hvordan du sender sikker post til Region Sjælland via digital post? Så læs mere i nedenstående vejledning.

Sådan sender du Digital Post på borger.dk (pdf)

Når regionen har modtaget din klage

Når regionen har modtaget din klage, genoptager vi sagen for at vurdere, om der er grundlag for at give dig helt eller delvist medhold.

Hvis du er under 18 år, kan den eller de personer, der har forældremyndigheden, anmode om at få sagen genoptaget på dine vegne.

Hvis du ikke får medhold i din genoptagelsesanmodning, kan du klage til Børne- og Undervisningsministeriet over retlige spørgsmål. Med retlige spørgsmål henvises der til overholdelse af elevfordelingsreglerne, forvaltningsloven og almindelige forvaltningsretlige principper m.v.

Der kan ikke klages over Børne- og Undervisningsministeriets afgørelse.

Læs klagevejledningen på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside

Ved spørgsmål kan du kontakte uddannelsesteamet på følgende mail:

Elevfordeling@regionsjaelland.dk

Vær opmærksom på, at du ikke må sende personfølsomme oplysninger via ovenstående mail.

Regional Udvikling

Man-tors: 8.30 - 15.30
Fredag: 8.30 - 15.00

Åben alle hverdage, undtagen hverdage mellem jul og nytår.
Lukket alle helligdage og weekender.

Man-tors: 8.30 - 15.30
Fredag: 8.30 - 15.00