Foretræde for udvalg i Region Sjælland

Du kan få foretræde for Region Sjællands stående udvalg og forretningsudvalg. Læs om dine muligheder og retningslinjerne her.

Et stående udvalg eller forretningsudvalget kan beslutte at give borgere, interesseorganisationer eller foreninger foretræde for udvalget i forbindelse med et møde i udvalget i forbindelse med en konkret sag på dagsordenen eller i forbindelse med et emne indenfor udvalgets opgavefelt. Derved kan udvalgets medlemmer få belyst synspunkter eller få supplerende faktiske oplysninger om sagen eller emnet.

Du kan få foretræde for disse udvalg:

• Forretningsudvalget
  • Sygehusudvalget
  • Social- og psykiatriudvalget
  • Det nære sundhedsudvalg
  • Udvalget for regional udvikling, uddannelse, kollektiv trafik og internationalt samarbejde
  • Udvalget for grøn omstilling, bæredygtighed og miljø
  • Udvalget for forebyggelse, det præhospitale område, forskning og innovation

​Find de enkelte udvalg her

Nedenstående retningslinjer finder anvendelse for foretræde for udvalg i Region Sjælland.

​​Hent retningslinjer for foretræde for udvalg i Region Sjælland​​

Spørgsmål og svar

Spørgsmål om foretræde

Ledelsessekretariatet besvarer spørgsmål vedrørende retningslinjerne for foretræde, men sender ikke materiale til udvalgets medlemmer inden mødet.

Ledelsessekretariatets mail: ledelsessekretariatet@regionsjaelland.dk