Kontoruddannelse med speciale i offentlig administration

Kontoruddannelsen giver en grundlæggende viden indenfor administration, økonomi og sagsbehandling. Læs mere om Kontoruddannelsen og dine muligheder for praktik i Region Sjælland.

Kontoruddannelsen i Region Sjælland giver en grundlæggende viden indenfor administration, økonomi og sagsbehandling.
Uddannelsen tager 2 år og du vil i løbet af uddannelsen gennemføre 15 ugers skoleophold på ZBC i Slagelse.

Når du tager din uddannelse kan du blive elev i Region Sjælland.
Som elev i Regionen bliver du en del af en stærk organisation, som samarbejder på tværs af regionens forskellige afdelinger.
Du får mulighed for at styrke samt tilegne dig nye kompetencer. Derudover får du mulighed for at inddrage dine tillærte erfaringer, samt udvikle dig på både det personlige og faglige plan.

”Som elev i Region Sjælland tilegner du dig kompetencer indenfor mange forskellige områder i organisationen. Det er en alsidig og bred uddannelse, som giver dig en stor viden om regionens arbejdsområder samt tværfaglige samarbejde”.
- Kontorelev, Mathilde Frydenlund

Du kan læse mere om uddannelsen her: Offentlig administration - Uddannelsesnævnet (uddannelsesnaevnet.dk)