IT-support eller Datateknikker med speciale i intrastruktur

Som IT support eller datatekniker lærer du at bruge og udvikle it-systemer, der kan løse konkrete problemer for ansatte eller kunder. Læs mere om uddannelsen og dine muligheder for praktik i Region Sjælland.

På data- og kommunikationsuddannelsen lærer du at bruge og udvikle it-systemer, der kan løse konkrete problemer for ansatte eller kunder.

I Region Sjælland kan du enten blive IT-Support, hvor du lærer at hjælpe kollegaer eller kunder med software og hardware, eller Datateknikker med speciale i intrastruktur, hvor du lærer at designe og administrerer komplekse netværker.

Uddannelsen tager 3 - 6 år. Uddannelsen består af et grundforløb, der tages på en erhvervsskole og varer 20 eller 40 uger, samt et hovedforløb, der veksler mellem perioder på skolen og perioder på din læreplads.
Du kan blive elev i Region Sjællands Koncern Digitalisering. Koncern Digitalisering ansætter løbende elever. Stillingerne slås op her

Du kan læse mere om uddannelsen her: Data- og kommunikationsuddannelsen | UddannelsesGuiden (ug.dk)

Frontdesk i Koncern IT