Skema til ansøgning om lægekapacitet

Find skema til ansøgning om annonceret lægekapacitet i almen praksis i Region Sjælland. Læs om udvælgelse af ansøger.

Ansøgningsskema

​​​​​Når du søger en ledig lægekapacitet i Region Sjælland, som er blevet annonceret, skal du udfylde ansøgningsskemaet og sende via sikker email ovenfor til Det Nære Sundhedsvæsen.

Skemaet er i fleksibelt word-format, hvor felterne automatisk udvides, når du skriver i dem.

​Find skema til ansøgning om lægekapacitet (word)

Udvælgelse af ansøger

I udvælgelsen blandt ansøgerne vil der blive lagt vægt på beskrivelsen i skemaet. Region Sjælland forbeholder sig ret til at vælge den ansøger, der vurderes at tilbyde den bedste samlede løsning i den konkrete situation.

Der tildeles således ikke udelukkende med baggrund i ét kriterie, herunder for eksempel prisbud.

Der vil derudover blive lagt vægt på principper for tildeling af lægekapaciteter. Se side 14 i Praksisplanen:

​Praksisplan Almen Praksis 2021-2024 (pdf)

Uddybende spørgsmål

Region Sjælland forbeholder sig ret til at kontakte ansøgere for afklaring, uddybende spørgsmål og/eller indkaldelse til en samtale.

Ved tildeling forudsættes det, at Overenskomst om Almen Praksis og relevant lovgivning overholdes.

Læs mere om

Kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål.​​​​

Det Gode Lægeliv

Det Nære Sundhedsvæsen