Praksis i Sjælland: Mød Claus Bache, praktiserende læge i Kalundborg

Se de tre film i serien 'Sådan bliver praktiserende læge i Region Sjælland'.

Filmene er produceret af Region Sjælland og PLO Sjælland og er en del af en serie, der handler om, hvordan det er at være praktiserende læge i Region Sjælland, hvor der er brug for flere læger med speciale i almen medicin.

Sådan er det at være praktiserende læge

Claus Bache fortæller om at være praktiserende læge i Region Sjælland, hvor han både læge og kliniker, driver en praksis og samarbejder med andre personalegrupper.

Claus Bache har været læge i 18 år, og for ham er det blandt andet vigtigt at følge med og udvikle sig indenfor fagområdet med tidsskrifter, lægelaug, kurser og klynge efteruddannelse.

Hør om Claus Baches drøm i filmen, der varer 2:45 minutter.

Sådan kan dit lægeliv være

Claus Bache fortæller om fordelene ved at være praktiserende læge i en by som Kalundborg, som er i rivende udvikling og byder på et stort udbud af fritidsaktiviteter. Det gode lægeliv er også, at familien trives.

Claus Bache har taget sin uddannelse i Københavnsområdet og været læge i 18 år.

Hør om Claus Baches drøm i filmen, der varer 2:42 minutter.

Sådan er det at have praksis

Claus Bache fortæller om at drive en lægepraksis som praktiserende læge i Region Sjælland.

Hans lægepraksis ligger i et lægehus med god synergi mellem faggrupper. Der har været gode redskaber til at lede en personalegruppe.

Claus Bache er traditionel PLO læge med overenskomst med Region Sjælland. Der er aftaler at læne sig op ad, og ellers kan man få hjælp til det.

Når Claus Bache holder fri om eftermiddagen, tager han ikke arbejde med hjem, da drift kun tager en time om ugen.

Hør om Claus Baches drøm i filmen, der varer 3 minutter.

Det Gode Lægeliv

Det Nære Sundhedsvæsen