Podcastserie: Hør lægernes fortælling om deres arbejdsliv

Hør de tre podcasts i serien 'Sådan bliver praktiserende læge i Region Sjælland'.

Fortællingerne kommer fra fire praktiserende læger, en borgmester og en chef for lægeuddannelsen.

Podcastene er udgivet af Region Sjælland og PLO Sjælland og er en del af en serie, der handler om, hvordan du uddanner dig til praktiserende læge i Region Sjælland.

Uddannelseslæge i Region Sjælland

Uddannelseslæge Lisbeth Borup Bay Bjerre fortæller om overvejelser af speciale og fagligt fokus, hvordan hun har medindflydelse på arbejdslivet, så hverdagen går op og hvordan det var flytte familien til Holbæk, da hun blev familielæge i regionen.

Lisbeth Borup Bay Bjerre er i gang med sin uddannelse til speciallæge i almen medicin, som hun tager i Region Sjælland.

Hør hele podcasten - 32 minutter (23video.com)

Medvirkende:
- Lisbeth Borup Bay Bjerre, uddannelseslæse i Region Sjælland.

Spørgsmål til uddannelse i Region Sjælland

Hvordan er det med supervision, faglig udvikling og muligheden for at få lægebolig, hvis du vælger at tage din uddannelse i almen medicin i Region Sjælland?

Chef for lægeuddannelse i Region Sjælland Marit Buccarella fortæller om, hvilke uddannelser du kan få i regionen, hvad der bliver lagt vægt på og hvor du kan få svar på dine spørgsmål, som du måtte have undervejs i uddannelsen.

Hør hele podcasten - 32 minutter (23video.com)

Medvirkende:
- Marit Buccarella, chef for lægeuddannelse i Region Sjælland.

Praktiserende læger

Hvordan er det at drive lægepraksis i Region Sjælland?
Hvordan er det at drive egen praksis?
Hvilke udfordringer og glæder oplever man i sit daglige arbejde som praktiserende læge?

Få svaret, når tre passionerede praktiserende læger, der alle har lægepraksis i regionen.

Hør desuden en engageret borgmester fortælle om, hvordan kommunerne arbejde med at tiltrække uddannelseslæger og praktiserende læger til kommunerne i Region Sjælland.

Hør hele podcasten om at være praktiserende læge i Region Sjælland - 28 minutter (23.video.com)

Medvirkende i podcasten:

- Benjamin Finn Denta, praktiserende læge i Høng
- Claus Bache, praktiserende læge i Kalundborg
- Mikael Smed, borgmester i Vordingborg
- Helge Madsen, praktiserende læge i Korsør og uddannelseskonsulent for Region Sjælland.

Det Gode Lægeliv

Det Nære Sundhedsvæsen