Citater gennem Sundhedsaftalen 2024-2027

"Sundhedaftale 2024 - 2027: Fælles med borgeren om bedre Sundhed" - udgivet af Region Sjælland og KKR Sjælland.

Følgende citater er indsat i den fysiske udgave af høringsudkastet til Sundhedsaftalen:

• Side 4:
    "Fra ord der giver mening til handling, der skaber forbedring".
  • Side 7 under punktet Fælles udfordringer og målgrupper:
    "Region Sjælland er en region med stor ulighed i sundhed på tværs af kommunerne".
  • Side 9 efter punktet Målgrupperne; Børn og unge med trivselsudfordringer:
    "Et stigende antal bør og unge i Region Sjælland har mentale trivselsudfordringer".
  • Side 10 inden punktet Målgrupperne; Sårbare ældre:
    "Flest muligt støttes i at mestre eget liv med sygdom".
  • Side 13 under punktet Målgrupperne: Voksne med psykisk sygdom:
    "Indenfor de seneste 20 år er der sket en forværring af danskernes mentale sundhed".
  • Side 14 efter punktet Målgrupperne: Voksne med psykisk sygdom:
    "Andelen af borgere med samtidig psykisk og fysisk sygdom er stedet fra 6,5% i 2013 til 8,7% i 2021."
  • Side 17 efter punktet Nationale mål:
    "Målet er, at kommuner, sygehuse og praktiserende læger samarbejder om borgerens forløb".
  • Side 21 under punktet Principper for sundhedssamarbejdet:
    "Flere sundhedsopgaver flyttes til mere decentrale funktioner i borgerens nærmiljø, i kommunalt regi og i praksissektoren".

Det Nære Sundhedsvæsen