Gå til indhold

Min Sundhedsplatform

Se kontaktoplysninger
På Min Sundhedsplatform kan du blandt andet skrive beskeder til sygehuset/psykiatrien, få overblik over dit forløb og deltage i videomøde.

Hvad er Min Sundhedsplatform?

Min Sundhedsplatform er en portal for patienter, der giver flere muligheder. Den er en del af Sundhedsplatformen.

Som patient kan du:​

  • Skrive beskeder til det ambulatorium, du er tilknyttet.
  • Se dine kommende og tidligere aftaler på sygehuset.
  • Anmode om at aflyse en tid.
  • Se dine prøvesvar.
  • Svare på spørg​eskemaer.
  • Få adgang til dele af din journal.
  • Indtaste dine egne værdier. For eksempel blodtryk og vægt.
  • Booke tider til nogle typer aftaler. For eksempel hvis du skal til kontrol.

Du kan læse vores faktaark om funktionerne i Min Sundhedsplatform herunder:

Faktaark: Min Sundhedsplatform

​Min Sundhedsplatform app

Som patient i Region Hovedstaden og Region Sjælland kan du downloade appen MinSP og logge på Min Sundhedsplatform via en smartphone eller tablet.

​Hent appen MinSP og log på

Første gang du logger på i appen, skal du anvende MitID ligesom på minsundhedsplatform.dk. Derefter kan du benytte pinkode eller touch/face-id.

Hent App til:

Android:

Google Play badge

Apple:

App store badge

Har du lyst til at hjælpe os?

Har du lyst til at blive medlem af MinSP patient- og pårørendepanelet, som er et mindre panel med ca. 20 deltagere, som mødes for at give input til Min Sundhedsplatform?

Vi mødes fysisk to gange om året og derudover ad hoc online, hvis der er behov for det. Medlemskab af panelet er ulønnet, men vi dækker udgifter til transport, og der vil være forplejning til de fysiske møder. 

Når du tilmelder dig panelet, får du mulighed for at: 

  • Drøfte dine digitale oplevelser som patient med bl.a. it-udviklere og sundhedsfaglige samt høre faglige input fra eksperter på området.  
  • Deltage i online brugertests af nye funktioner på web eller app og give input til disse.  
  • Deltage i interviews, så vi får mere viden om din oplevelse med Min Sundhedsplatform. 

Vi forventer, at du så vidt muligt deltager i: 

  • To  årlige fysiske møder fra kl. ca. 17.00 - 20.00 
  • Kortere ad-hoc møder når behovet for feedback fra panelet opstår. Disse møder foregår online og ligger sidst på eftermiddagen eller først på aftenen. 
  • Læsning af e-mails og materialer i forbindelse med møderne. 

Vi mangler aktuelt fem deltagere i panelet, så hvis du er interesseret i at få indflydelse på udvikling af den digitale patientportal Min Sundhedsplatform, er du velkommen til at sende os en kort tekst om dig selv. Vi udvælger de fem deltagere vi har behov for og alle får en tilbagemelding. Vi skifter paneldeltagerne løbende, så der vil komme flere chancen for at deltage, også hvis du ikke kommer med denne gang. Vi ønsker at sammensætte et bredt panel, så skriv lidt om: 

  • Din motivation for at deltage. 
  • Om du er patient og/eller pårørende. 
  • Hvad du anvender af digitale løsninger som apps eller hjemmesider som patient og/eller pårørende. 

Skriv til os på minsp-panel@regionsjaelland.dk - så svarer vi på, om du er kommet med i panelet.

Bruger hjælp (support)

Hvis du har brug for hjælp til Min Sundhedsplatform, kan du ringe eller skrive til os.

Problemer kan for eksempel være:

  • Hvis du ikke kan logge på
  • Funktioner, der ikke virker
  • Hvis der mangler information

Hvis du oplever bruger problemer i Min Sundhedsplatform, har du følgende muligheder:

Spørgsmål og svar

Kontakt

Adresse

Koncern Digitalisering

Min Sundhedsplatform

Ærtekildevej 1

4100 Ringsted

Åbningstider

Hverdage kl. 9.00-14​.00

Ring til os

Teknisk support

Tlf. 31 90 83 64

Tlf. 31 90 83 64