Min Sundhedsplatform
Hvad er Min Sundhedsplatform?
Min Sundhedsplatform er en portal for patienter, der giver flere muligheder. Den er en del af Sundhedsplatformen.
Som patient kan du:
- Skrive beskeder til det ambulatorium, du er tilknyttet.
- Se dine kommende og tidligere aftaler på sygehuset.
- Anmode om at aflyse en tid.
- Se dine prøvesvar.
- Svare på spørgeskemaer.
- Få adgang til dele af din journal.
- Indtaste dine egne værdier. For eksempel blodtryk og vægt.
- Booke tider til nogle typer aftaler. For eksempel hvis du skal til kontrol.
Du kan læse vores faktaark om funktionerne i Min Sundhedsplatform herunder:
Min Sundhedsplatform app
Som patient i Region Hovedstaden og Region Sjælland kan du downloade appen MinSP og logge på Min Sundhedsplatform via en smartphone eller tablet.
Hent appen MinSP og log på
Første gang du logger på i appen, skal du anvende MitID ligesom på minsundhedsplatform.dk. Derefter kan du benytte pinkode eller touch/face-id.
Hent App til:
Android:
Apple:
Bruger hjælp (support)
Hvis du har brug for hjælp til Min Sundhedsplatform, kan du ringe eller skrive til os.
Problemer kan for eksempel være:
- Hvis du ikke kan logge på
- Funktioner, der ikke virker
- Hvis der mangler information
Hvis du oplever bruger problemer i Min Sundhedsplatform, har du følgende muligheder:
Du kan sende e-mail til os på to måder:
Sikker e-mail
Hvis du skal sende en mail eller eksempelvis et skærmbillede med følsomme og fortrolige personoplysninger, fx cpr-nummer eller sygdomsinformation, så skal du skrive til os via borger.dk.Her åbner en formular, hvor du kan skrive din besked og vedhæfte et skærmbillede.
Send sikker mail fra din side på Borger.dk
Almindelig e-mail
Hvis din mail ikke indeholder følsomme eller fortrolige oplysninger, kan du sende en almindelig mail til os. Vi bestræber os på at svare inden for tre hverdage.
Spørgsmål og svar
Du kan se, hvilket sundhedspersonale der har tilgået din journal.
Der vil typisk være navne på eksempelvis læger og sygeplejersker, som du har talt med. Der kan også være navne på personer, som du ikke har haft personlig kontakt med. Det er helt almindeligt og afspejler, at der ofte er mange forskellige fagpersoner involveret i dit forløb.
Lægesekretærer kan tilgå din journal af mange forskellige årsager. Det kan være til booking af tider og andet, der relaterer sig direkte til et besøg på hospitalet. Det kan også være bestilling af prøver og indhentning af prøvesvar, eksempelvis blodprøver og skanninger. Der kan også skulle hentes oplysninger fra en speciallæge eller lignende. Herudover er det ofte lægesekretæren, der registrerer dine patientrettigheder, hvis dit forløb på hospitalet er omfattet af eksempelvis ret til udredning eller behandling inden for 30 dage.
Nogen gange vil lægesekretæren også tilgå din journal længe efter dit forløb er afsluttet. Det kan skyldes, at lægesekretæren skal sikre, at alt bliver indberettet korrekt til eksempelvis Landspatientregistreret eller andre dataregistre.
Min Sundhedsplatform er din digitale indgang til alle sygehuse og hospitaler i Region Sjælland og Region Hovedstaden.
På Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:
- Kommunikere med sundhedspersonalet
- Se dine kommende og tidligere aftaler på sygehuset.
- Få indblik i dele af dine journaloplysninger
- Udfylde og sende spørgeskemaer
- Se svar på prøver
- Få adgang til din pårørendes Min Sundhedsplatform
- Hvis din praktiserende læge har fået analyseret prøver (f.eks. blodprøver) på et laboratorie i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, vil du kunne se prøvesvarene i Min Sundhedsplatform.
Du skal logge på med dit MitID på www.minsp.dk og acceptere vilkår og betingelser. Hvis du afviser, får du ikke adgang og skal kontakte MinSP support, som nulstiller, så du igen har muligheden for at starte forfra med MitID.
Du har adgang til Min Sundhedsplatform:
- Hvis du er i behandling på et sygehus i Region Sjælland eller Region Hovedstaden, vil der være registreret helbredsoplysninger om dig. Hvis du ikke er i behandling, vil der være tomt på din side, og du vil ikke kunne skrive til afdelinger via Min Sundhedsplatform.
- Hvis du inden for de sidste 10 år har været patient på et sygehus i Region Sjælland eller Region Hovedstadens. I det tilfælde vil der dog ikke være tilgængelig information i Min Sundhedsplatform. Du kan finde information om tidligere sygehusbesøg i Sundhedsjournalen på sundhed.dk.
Hvis du har spørgsmål til din undersøgelse, din behandling eller dit forløb, skal du kontakte ambulatoriet.
Hvis du har brug forbruger hjælp (support), kan du skrive eller ringe til vores support.
MinSP Måling er for dig, der har fået denne mulighed ordineret af din læge på sygehuset. Du kan læse mere om og finde vejledninger til brugen af MinSP Måling på linket herunder:
Hvis du har spørgsmål til undersøgelse, behandling eller andet i forbindelse med dit forløb, skal du kontakte det ambulatorium, du er tilknyttet. Du kan finde kontaktoplysninger i din indkaldelse.
Hvis du ikke har en indkaldelse, kan du finde kontaktoplysninger her:
Nej, Min Sundhedsplatform viser dele af din journal. Hvis du vil se hele din journal og alle informationer om din kontakt med sundhedsvæsenet, skal du logge på sundhedsjournalen på Sundhed.dk.
Ja, du kan give fuldmagt til en pårørende eller andre fortrolige over 18 år.
Læs mere om fuldmagt og download erklæringen på www.minsundhedsplatform.dk.
Ja. Som forælder med forældremyndighed kan du få adgang til dit barns profil, hvis dit barn er 0-14 år. Dette kræver personligt fremmøde på et af regionens sygehuse.
Det kræver en aftaleerklæring. Download den på www.minsundhedsplatform.dk.
Når dit barn er 15-17 år gammelt kan du i følge lovgivningen ikke længere have fuldmagt til barnets profil i Min Sundhedsplatform.
Ja! Dine personlige oplysninger i Min Sundhedsplatform bliver behandlet sikkert og fortroligt og efter persondatalovens forskrifter. Min Sundhedsplatform er desuden underlagt de samme strenge og høje sikkerhedskrav som patientjournaler. Kun hvis du giver fuldmagt til en pårørende, kan han eller hun se dine informationer ved at logge ind med MitID.
Dine data ligger på regionernes servere i Ringsted og Hvidovre. EPIC, der har leveret Sundhedsplatformen, har begrænset adgang til patientdata i Sundhedsplatformen for at kunne udføre vedligehold og fejlretning i systemet.
Hvis der opstår fejl i systemet, er det nødvendigt for EPIC, at de kan se de data, der var til stede, da fejlen opstod. Adgang sker i henhold til gældende sikkerhedsstandarder. Det er kun autoriserede personer, der har adgang.
Oplever du problemer med at logge på med MitID, kan du i nogle tilfælde afhjælpe problemet ved enten:
- at benytte en anden browser, du ikke tidligere har anvendt til at
logge på Min Sundhedsplatform - at rydde din browsers cache (cookies). Hvordan du gør afhænger af, hvilken browser du benytter.
Se hvordan du rydder din cache for de forskellige browsere her
Kontakt MitID support, hvis du har flere problemer med dit MitID.
Kontakt
Adresse
Sundhedsstrategisk Planlægning
Min Sundhedsplatform
Alleen 15
4180 Sorø
Åbningstider
Ring til os
Teknisk support
Tlf. 31 90 83 64
Tlf. 31 90 83 64Opdateret torsdag den 9. nov. 2023