Kollektiv transport i Region Sjælland

Region Sjælland har ansvaret for drift og finansiering af regionale busser og 4 lokalbaner. Målet er at forbedre den kollektive trafik, så flere borgere får mulighed for og lyst til at bruge busser og tog.

Movia - bus og tog på Sjælland

Movia er regionernes og kommunernes fælles trafikselskab på Sjælland. Efter bestilling fra regioner og kommuner driver trafikselskabet den offentlige bus og lokalbanetrafik på Sjælland ved hjælp af private busentreprenører og lokalbaneselskaber.

Region Sjælland har ansvaret for lokalbanebetjeningen og den regionale busbetjening mens kommunerne har ansvaret for den lokale busbetjening.

Regionerne og kommunerne bestiller hvert år den ønskede trafik hos Movia. Movia udfører kørslen via private busentreprenører og lokalbaneselskaber.

Besøg Movias hjemmeside og find praktisk information om busruter og billetter

Besøg lokaltog.dk og læs mere om lokalbanerne i Region Sjælland

Regional Udvikling

Man-tors: 8.30 - 15.30
Fredag: 8.30 - 15.00

Åben alle hverdage, undtagen hverdage mellem jul og nytår.
Lukket alle helligdage og weekender.

Man-tors: 8.30 - 15.30
Fredag: 8.30 - 15.00