Sikkerhed styrkes efter flugt

Sikkerheden bliver gennemgået og styrket på Kofoedsmindes sikrede afdelinger på Stevnsfortet efter beboerflugt.

Region Sjælland tager sikkerheden meget alvorligt på regionens sikrede institutioner. Der er straks sat en handleplan i værk, der skal gennemgå sikkerheden på institutionen.

Hovedpunkter er:

• Grundig gennemgang af alle sikkerhedsprocedurer
  • En ekstern sikkerhedskonsulent gennemgår de fysiske sikkerhedsforanstaltning (hegn, vinduer, døre m.m.)
  • Personalet øger overvågningen af beboerne

Baggrund

To beboere er i sidste uge flygtet fra Kofoedsmindes afdeling på Stevnsfortet. Rømningerne er meldt til Midt- og Vestsjællands Politi, og der er et tæt samarbejde med politiet

Stevnsfortet rummer to institutioner: En sikret institution for børn og unge samt en del af Kofoedsminde, som er en sikret institution for dømte udviklingshæmmede. De to institutioner er adskilt med hegn.