Telemedicinsk løsning, support og logistik

Se kontaktoplysninger
Når en borger bliver tilknyttet TeleKOL, vil den monitoreringsansvarlige oprette borgeren i den telemedicinske løsning, Telma.

Telemedicinske løsninger

En national udbredelse af TeleKOL kræver en fælles infrastruktur i hele landet. På vegne af alle 98 kommuner og fem regioner står Fælles Udbud af Telemedicin (FUT) for udbudsprocesser for telemedicinsk infrastruktur og it-løsninger.

Den telemedicinske infrastruktur er en landsdækkende platform, hvor borger- og medarbejderrettede telemedicinske løsninger bindes sammen, kaldet Telma.

Telma skal skabe et fundament for god kommunikation mellem borgeren og den sundhedsfaglige medarbejder. Borger sender sine målinger ind via Telma og den sundhedsfaglige aflæser borgers målinger og kan sende beskeder til borger, via Telma. Altså én fælles telemedicinsk løsning.

TeleKit og Service, Support og Logistik

Når en borger er henvist og visiteret til TeleKOL, vil den monitoreringsansvarlige tage kontakt til borgeren med henblik på at sætte forløbet i gang og bestille udstyr som skal udleveres til borgeren.

I Landsdel Sjælland har den tværsektorielle styregruppe besluttet at TeleKOL skal basere sig på et fælles og ensartet TeleKit, som skal udleveres til borgeren, herunder den service, logistik, support og administration, som knytter sig til at have udstyret hjemme hos borgeren.

I TeleKOL er lavet en rammeaftale om løbende at kunne:

• Bestille TeleKit
  • og sende det retur.

Fælles telemedicinsk infrastruktur og it-løsninger skal sikre en sammenhæng i behandlingen af borgere med svær KOL.

TeleKOL

Ringsted Sygehus

Ærtekildevej 1

4100 Ringsted