Gå til indhold

Telemedicinsk løsning, support og logistik

Se kontaktoplysninger
Når en borger bliver tilknyttet TeleKOL, vil den monitoreringsansvarlige oprette borgeren i den telemedicinske løsning, Telma.
Telemedicinske løsninger

En national udbredelse af TeleKOL kræver en fælles infrastruktur i hele landet. På vegne af alle 98 kommuner og fem regioner står Fælles Udbredelse af Telemedicin (FUT) for udbudsprocesser for telemedicinsk infrastruktur og it-løsninger.

Det nationale IT-system, som gør det muligt at monitorere en borgers sundhedstilstand i eget hjem ved hjælp af telemedicin, kaldes Telma (Telemedicinsk Monitorerings Applikation). 

Telma skaber et fundament for god kommunikation mellem borger og den sundhedsfaglige medarbejder. Borger sender sine målinger ind via Telma, og den sundhedsfaglige monitorerer borgers målinger og kan sende beskeder til borger via Telma. Altså én fælles telemedicinsk løsning.

 

 

TeleKit og Service, Support og Logistik

Når en borger er henvist og visiteret til TeleKOL, vil den monitoreringsansvarlige tage kontakt til borgeren med henblik på at sætte forløbet i gang og bestille udstyr, som skal udleveres til borgeren.

I Landsdel Sjælland har den tværsektorielle styregruppe besluttet, at TeleKOL skal basere sig på et fælles og ensartet TeleKit, som skal udleveres til borgeren.

Herunder den service, logistik, support og administration, som knytter sig til at have udstyret hjemme hos borgeren.

I TeleKOL er lavet en rammeaftale om løbende at kunne:

  • Bestille TeleKit
  • Sende TeleKit retur.

Fælles telemedicinsk infrastruktur og it-løsninger skal sikre en sammenhæng i behandlingen af borgere med svær KOL.

Kontakt

Adresse

TeleKOL

eHospitalet

Ringstedgade 37

4700 Næstved

Ring til os

Telefontider
Hverdage:
8.00 - 15.00

Skriv til os

Øvrig information

Programleder:
Inge Paamejer - ipa@regionsjaelland.dk 

Daglig leder, Kompetencecenter for lungesygdom:
Marianne Neerup Andersen - mnan@regionsjaelland.dk