Kræft - rehabilitering og palliation

Læs forløbsprogram for rehabilitering og palliation for mennesker med kræft. Find værktøjer, som understøtter kvalitet i den faglige indsats og koordineringen af indsatsen tværfagligt og tværsektorielt.​

Forløbsprogrammet rehabilitering og palliation for mennesker med kræft er udarbejdet og udgivet af Sundhedsstyrelsen i 2012.

Forløbsprogrammet skal bidrage til at sikre kvaliteten af den faglige indsats og koordineringen af indsatsen tværfagligt og tværsektorielt.

Læs mere om forløbsprogrammet hos Sundhedsstyrelsen - sst.dk

Værktøjer

Værktøjer til forløbsprogram for rehabilitering og palliation for mennesker med kræft. Værktøjerne skal understøtte kvalitet i den faglige indsats og koordineringen af indsatsen tværfagligt og tværsektorielt.

Implementeringsplan

Region Sjælland har udarbejdet en implementeringsplan for ovenfornævnte forløbsprogram fra Sundhedsstyrelsen.

Publikationen indeholder anbefalinger til initiativer på sygehuse, i almen praksis og i kommuner samt en række tværgående initiativer i forhold til koordination, kompetenceudvikling og samarbejde. Implementeringsplanen er godkendt af Sundhedskoordinationsudvalget i Region Sjælland den 5. december 2013.

Til implementeringsplanen er ydermere udarbejdet et spørgeskema til behovsvurdering og vejledning til brug af samtaleskema, samt flowchart for rehabilitering og palliation ved generel kræft (se dokumenterne nedenfor).

Læs og download Implementeringsplan for Kræftrehabilitering her