Electronic Data Capture system (REDCap)

I Region Sjælland kan de ansatte anvende REDCap gratis.

​Electronic Data Capture system (REDCap) er en webapplikation til opbygning og administration af databaser og online spørgeskemaer til anvendelse i forsknings- og kvalitetsprojekter. Region Sjællands løsning er etableret i samarbejde med Region Hovedstaden, som står for drift og support af brugerne.

Brugeroprettelse foregår via dette link​​.

Øvrige henvendelser og spørgsmål skal rettes til IT-serviceportal:

eller telefonisk fra mandag til fredag mellem kl. 9:00-11:00 på telefon 21 32 67 05.​

Yderligere oplysninger, SOP’er(Standard Operating Procedures), quickguides og vejledninger findes på Region Hovedstadens hjemmeside.

OBS! Det er muligt at indhente digitalt samtykke via REDCap. Du kan læse mere i quickguides på Region Hovedstadens hjemmeside.

REDCap inviterer til cafémøder

Du har nu mulighed for at deltage i REDCap's cafémøder, hvor vi sammen kan dykke ned i nogle emner, så vi kan dele erfaringer og lære af hinanden. Du skal derfor være forberedt på at bruge en del af tiden på at lytte og bidrage med din viden og erfaring.

Det foregår via Teams og du vil få tilsendt et Teams link senest 30 min. før cafémødets start.

Kursus i REDCap

Der vil løbende blive udviklet forskellige kursustilbud, så hold øje med udvalget på Region Hovedstadens kursusportal.

Tilmelding:

1. Gå til https://kursusportalen.plan2learn.dk ​og søg efter REDCap.
  2. Vælg et kursus og klik ”Hold” i venstre side. Find den dato og det hold, der passer (læg mærke til, at der kan være forskel på om det er online eller fysisk fremmøde) og klik ”Tilmeld”.
  3. Klik ”Tilmeld uden log på”.
  4. Vælg 1 deltager og klik ”Næste”.
  5. Udfyld oplysninger. E-mail adressen skal være din arbejdsmail. Ved ansættelsessted skriv ”Region Sjælland”. Oprettelse af brugerprofil er ikke nødvendig.
  6. Klik ”Næste”.
  7. Gennemse oplysningerne og klik ”Tilmeld”.

Forskningsstøtte Center

Lykkebækvej