Påvirket på sanserne – mærk, oplev og lyt

Med bl.a. VR-briller og høretelefoner kan du få indblik i, hvordan en psykisk lidelse kan påvirke sanserne. Bliv også klogere på, hvordan man kan arbejde med at komme sig under og efter en psykisk lidelse.

DATO
tirsdag den 11. juni 2024
TID
Kl. 19:00 - 21:30
STED
Byens Hus, Stændertorvet 1, 4000 Roskilde
Pris: Gratis

Mange, der rammes af en psykisk lidelse, oplever at sanserne påvirkes. Har man ikke selv prøvet dette, kan det være svært at forstå hvad der sker. Denne aften har du ved hjælp af VR-briller, høretelefoner mm. mulighed for at få et indblik, når Psykiatriens Læringslaboratorium guider dig igennem to forskellige oplevelser, der simulerer sansepåvirkning.
Vi taler også om, hvordan man kan arbejde med at komme sig under og efter en psykisk lidelse.
EN AF OS ambassadører deler deres personlige erfaringer, der sættes i sammenhæng med hvad vi ved om de byggesten, der er betydningsfulde for processen med at komme sig.

Alt i alt kan du til dette arrangement opleve og mærke, lytte og lære – og efterfølgende måske møde psykisk lidelse med en større viden, forståelse og rummelighed.

MEDVIRKENDE:

• Læringsinstruktørerne fra Psykiatrien Region Sjællands Læringslaboratorium