Gå til indhold

Hvordan kan du bruge InnoHubben?

I InnoHubben samarbejder klinikere og virksomheder om løsninger baseret på reelle behov – i en ramme der støtter idéudvikling, test og skalering.
Proces med fem trin fra behov til løsning i den Regionale InnoHub.

Behovsafdækning, test og evaluering 

Vi starter altid med behovet. Gennem tæt samarbejde med sundhedspersonale identificerer vi udfordringer og muligheder i det daglige arbejde. Vi faciliterer: 

  • observationer og interviews i klinikken 
  • konkrete behovsbeskrivelser 
  • planlægning og facilitering af testforløb 
  • systematisk evaluering af løsninger i drift 

Formålet er at sikre, at nye løsninger passer til hverdagen – ikke omvendt. 

Matchmaking med virksomheder

I vores netværk har vi over 130 virksomheder, som alle er kvalificeret til offentlig-privat innovation i sundhedssektoren.

Vi kan hjælpe dig med:

  • målrettet matchmaking mellem klinikere og virksomheder
  • fælles udvikling af projektbeskrivelser og løsningsdesign
  • rådgivning om aftalegrundlag, data, jura og finansiering 

Sammen kan vi skabe bro mellem behov og teknologi - og sikre et fælles sprog i samarbejdet.

Fælles governance og skalerbarhed

Innovation skal kunne leve videre og skabe effekt. Derfor arbejder vi med governance og struktur, som understøtter langsigtet værdi: 

  • fælles rammer og standarder for samarbejde 
  • strategisk forankring i ledelser og regionens prioriteter 
  • støtte til skalering og implementering i hele Region Sjælland – og videre nationalt og internationalt 

Gennem governance sikrer vi, at løsninger ikke kun testes – men får varig effekt. 

Proces med fem trin fra behov til løsning i den Regionale InnoHub.

tester

tester