Søg
 

Klage og erstatning

Du har flere muligheder for at klage over den service og den behandling, du får på sygehuset. I særlige tilfælde kan du også søge erstatning.

Klage direkte til afdelingen

Du kan altid kontakte personalet på den afdeling, du er blevet behandlet eller undersøgt på.

Personalet kan redegøre for dit forløb. Du kan også få svar på mange af dine spørgsmål.

Styrelsen for Patientsikkerhed

Hvis du vil du klage over den sundhedsfaglige indsats på sygehuset, skal du klage til Styrelsen for Patientsikkerhed.

Læs mere på www.stps.dk.​

Skader og erstatning

Det er sjældent, at patienter bliver udsat for skader i deres forløb. Hvis det alligevel sker, er det muligt at søge erstatning hos Patienterstatningen.

Læs mere på www.pebl.dk.​​​

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
11.04.17
Opdateret
21.06.19
Link til denne side:
Andre sider under Råd og rettigheder
 

 Kontakt

 
Slagelse Sygehus, hovedindgang
Fælledvej 11
4200 Slagelse
Tlf. 58 55 90 00
Hovedindgangen til sygehuset er åben mellem kl. 6.00-21.00.
Herefter kan der ringes på klokken, som sidder ved døren.