Gå til indhold

Hvis du vil klage over 1818

Se kontaktoplysninger
Find information, hvis du har behov for at klage over servicen, en skade eller hele dit sygdomsforløb i lægevagten, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse.

Tal med personalet, før du klager

En klage kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold med videre.

Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet hos lægevagten, på skadestuen eller i psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.​

Sådan klager du over 1818

Det Nære Sundhedsvæsen i Region Sjælland behandler klagen, hvis det handler om en klage over servicen uden for sygehusene.

Benyt denne klagef​ormular (pdf)

Dine muligheder for at klage

Send din klage som brev med posten til Det Nære Sundhedsvæsen, sende din klage som digital post eller ringe til os.

Sådan klager du i Region Sjælland

Du finder øvrige klagemuligheder herunder, hvis du vil klage over:

​Servicen og generelle forhold i praktiserende læge, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse​​

Skaden du har kan have fået i forbindelse med behandling i lægevagten, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse.

​Forløbet under behandlingen i lægevagten, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse​.

Kontakt

Adresse

Region Sjælland

Det Nære Sundhedsvæsen

Alléen 15

4180 Sorø

Ring til os

Tlf. 57 87 57 87

Tlf. 57 87 57 87