Hvis du vil klage over 1818
Tal med personalet, før du klager
En klage kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold med videre.
Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet hos lægevagten, på skadestuen eller i psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.
Sådan klager du over 1818
Det Nære Sundhedsvæsen i Region Sjælland behandler klagen, hvis det handler om en klage over servicen uden for sygehusene.
Benyt denne klageformular (pdf)
Dine muligheder for at klage
Send din klage som brev med posten til Det Nære Sundhedsvæsen, sende din klage som digital post eller ringe til os.
Sådan klager du i Region Sjælland
Du finder øvrige klagemuligheder herunder, hvis du vil klage over:
Servicen og generelle forhold i praktiserende læge, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse
Forløbet under behandlingen i lægevagten, skadestuen eller psykiatrisk akutmodtagelse.
Kontakt
Adresse
Region Sjælland
Det Nære Sundhedsvæsen
Alléen 15
4180 Sorø
Ring til os
Tlf. 57 87 57 87
Tlf. 57 87 57 87Opdateret tirsdag den 13. jun. 2023