Gå til indhold

Krav til leverandører

Se kontaktoplysninger
I Region Sjælland stiller vi krav om, at alle, der løser opgaver for os, skal arbejde under ordnede forhold. Læs mere om krav til leverandører, kædeansvar og overholdelse af klausuler.

I Region Sjælland stiller vi krav om, at alle, der løser opgaver for os, skal arbejde under ordnede forhold. Regionen stiller krav om, at leverandører leverer den beskrevne ydelse med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.

Som leverandør til Region Sjælland har du derfor ansvar for at dine medarbejdere – og dine underleverandørers medarbejdere – modtager den rette løn og arbejder under de rette arbejdsvilkår. Samtidig skal du bidrage til at uddanne lærlinge eller elever på Region Sjællands projekter, når det er muligt.

Langt de fleste af vores leverandører lever op til kravene og tilbyder deres medarbejdere den rigtige løn – og gode arbejdsvilkår. Men der er få undtagelser, som skaber unfair konkurrence for alle de virksomheder, der har ordnede og ordentlige forhold.

Nedenfor kan du læse mere om, hvilke kontraktkrav du som leverandør skal være opmærksom på, hvad kædeansvar dækker over og hvordan du dokumenterer over for Region Sjælland, at du har orden i forholdene.

Kontakt

Adresse

Region Sjælland

Intern Kontrolenhed

Alléen 15

4180 Sorø

Ring til os

Chef for Intern Kontrolenhed, Carsten Kibugi Røjgaard

Tlf. 93 56 76 75

Tlf. 93 56 76 75

Social Dumping Hotline

Tlf. 22 40 00 11

Tlf. 22 40 00 11

Skriv til os

Øvrig information

Har du mistanke om social dumping på din arbejdsplads eller andre steder i Region Sjælland? Ring til vores hotline eller send os en e-mail på: socialdumping@regionsjaelland.dk (Mailadressen må ikke anvendes til personfølsomme og fortrolige oplysninger)