Søg
 

Overholdelse af arbejdsklausuler

​Som leverandør til Region Sjælland skal du sikre dig, at kravene om ordentlige løn- og arbejdsvilkår er overholdt.
 
For at leve op til arbejdsklausulens krav skal du derudover gøre tre ting:
  • Sikre samtykke fra Region Sjælland ved brug af eventuelle underleverandører
  • Sikre dig, at underleverandører overholder arbejdsklausulen, f.eks. ved at stille krav om det i kontrakten med underleverandøren
  • Have relevant dokumentation klar til skrivebordskontroller og uanmeldte besøg fra intern kontrolenheden.
Sådan dokumenterer du, at arbejdsklausulen bliver overholdt
  • Intern kontrolenheden kan kræve skriftlig dokumentation på, at medarbejderne har fair løn- og arbejdsvilkår. Dokumentation omfatter lønsedler, lønregnskab, ansættelseskontrakter eller ansættelsesbeviser, e-indkomst kvitteringer fra SKAT, dokumentation for indbetaling af pension og feriepenge, gyldig arbejdsskadeforsikring, opholds- og arbejdstilladelser m.m.
  • Leverandører og underleverandører skal kunne henvise til den overenskomst, de har anvendt til at fastlægge løn og arbejdsvilkår for deres medarbejdere.
  • Medarbejdere skal kunne dokumentere deres identitet ved at fremvise billedlegitimation.
Er du i tvivl om kontraktens krav og reglerne på området, kan du kontakte den kontraktansvarlige enhed i regionen samt relevante arbejdsgiverorganisationer eller faglige organisationer inden for din branche. Herudover kan Intern Kontrolenheden også hjælpe dig med at få overblik over, hvad du som leverandør har pligt til, og hvor du kan finde mere information.
Kontakt Intern Kontrolenheden på telefon +45 22 400 011
eller mail socialdumping@regionsjaelland.dk.

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
14.01.19
Opdateret
18.12.19
Link til denne side:


 

 Kontakt

 
Intern Kontrolenhed
Alleen 15
4180 Sorø
Tlf. 22 40 00 11