Søg
 

Koncern IT organisation

Koncern IT ledes af it-direktøren og består af tre stabsfunktioner og tre afdelinger. Vores samlede medarbejderstab er på ca. 330 medarbejdere.

​Klik på billedet for at åbne i større format.
Koncern IT organisationsdiagram med teams.

Afdelinger og hovedopgaver:

Koncern IT Stabsfunktioner
Koncern IT Stabe er støttefunktioner for hele Koncern IT. Stabene leverer rådgivning og faglige beslutningsgrundlag samt administrativ støtte.

Opgaveområder:

  • Sekretariat: intern service og sekretæropgaver
  • Økonomiteam: ledelsestilsyn og økonomifunktion, herunder budget og estimater, månedsrapporter og brugerundersøgelser
  • Aftaler og udbud:gennemfører udbud af rammekontrakter og tilslutning til eksisterende rammekontrakter.
  • Kommunikation
  • Informationssikkerhed
  • IT-Ledelsessekretariatet: en støttefunktion til ledelsen, som bl.a. varetager opgaver ift. den fælles driftsorganisation for Sundhedsplatformen samt national og regional koordinering

Koncern IT Forretningsdialog
Forretningsdialog er Koncern ITs opsøgende flade mod forretningen.

Opgaveområder:

  • Helpdesk: Helpdesk er indgangen til Koncern IT vedrørende anvendelsesmæssig support og fejlretning på de fleste fælles systemer i Region Sjælland. Helpdesk yder first level support til regionens brugere
  • Support: yder service på slutbrugerens lokale it-udstyr, vedligeholder og distribuerer software samt håndterer pc-værktøj og telefoni
  • Serviceportefølje: ITIL processer og testprocesser
  • Arkitektur og Portefølje: Har den løbende dialog med de enkelte afdelinger i regionen om udfordringer og potentielle nye tiltag samt varetager styring af portefølje og IT governance

Koncern IT Udvikling
Udvikling varetager den løbende udvikling og vedligeholder regionens it-systemer.

Opgaveområder:

  • Applikationer: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter: planlægger og udfører de mindre it-projekter og er videnspersoner i de store tværgående projekter
  • Softwareudvikling: mindre løsninger og ad-hoc opgaver inden for de områder, vi arbejder med i regionen, dvs. kundevendte it-løsninger som sharepoint, databaser, integrationsløsninger mm.
  • Projektledelse: planlægger og udfører de store komplekse it-projekter

Koncern IT Drift
Drift medvirker til, at de fornødne kompetencer og ressourcer er til stede og understøtter forretningens behov for it-ydelser 24 timer i døgnet.

Opgaveområder:

  • Infrastruktur: Drifter og vedligeholder driftscentre
  • Drift af Operation Center samt udvikling, drift og vedligeholdelse af server- og storagesystemer samt it-sundhedssystemerne i Region Sjælland, back-up, netværk og telefoni
  • Konfigurering og vedligeholdelse af stationære og mobile devices
  • Implementering af nødvendige it-sikkerhedsmæssige forholdsregler og løsninger
  • Systemplatforme: systemdrift, middleware og integration 


Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
27.04.15
Opdateret
05.08.20
Link til denne side: