Ønsker du dig en 0-kapacitet?

Så slå til nu, hvor Region Sjælland udbyder flere 0-kapaciteter. Det er i Haslev, Præstø, Mørkøv/Regstrup/Svinninge og Tølløse/Hvalsø.

Der udbydes en 0-kapaciteter i Haslev

• Haslev er den største by i Faxe kommune.
  • Der er i forvejen 12 kapaciteter i byen fordelt på fire praksis.
  • Kommunen er udpeget som lægedækningstruet og overenskomstens muligheder for delepraksis med mere kan derfor benyttes.
  • Haslev ligger 26 km fra Køge og 46 km fra Roskilde.

Der udbydes én 0-kapacitet i Præstø

• Præstø er en aktiv by ved fjorden. Byen er beliggende i Vordingborg kommune.
  • Der er i forvejen fire kapaciteter i byen. Flere af lægerne i byen er fagligt aktive, og har derfor delepraksis.
  • Kommunen er udpeget som lægedækningstruet og selvom der kun udbydes én kapacitet kan I derfor sagtens være to læger (delepraksis).

Der udbydes to 0-kapacitet i området Mørkøv/Regstrup/Svinninge

• Området er beliggende i Holbæk kommune. Der er tilstrækkelig kapacitet i Holbæk by, men i området vest for Holbæk by mangler der kapacitet.

Der udbydes én 0-kapacitet i området Tølløse/Hvalsø

• I området på grænsen mellem Holbæk og Lejre kommune udbydes en kapacitet.
  • Der er i forvejen to praksis med i alt fire kapaciteter i Tølløse og to praksis med i alt syv kapaciteter i Hvalsø.
  • Holbæk kommune er udpeget som lægedækningstruet.
  • Lejre kommune er ikke lægedækningstruet, så placeringen af praksis vil være afgørende for hvilket af overenskomstens bestemmelser, der kan anvendes.

Ansøgning

Ved valg mellem flere ansøgere vil der blandt andet blive lagt vægt på ​kontinuitet i patientbehandlingen.​ Kapaciteterne ønskes taget i anvendelse hurtigst muligt.

​Find skema til ansøgning om lægekapacitet i Region Sjælland
Læs om principper for tildeling af lægekapaciteter

Ansøgning sendes til dnsv@regionsjaelland.dk

Alle spørgsmål er velkommen, og vi yder gerne sparring i forhold til etablering og organisering.

Vil du vide mere, så kontakt:

Det Gode Lægeliv

Det Nære Sundhedsvæsen