Søg
 

TeleKit og Service, Support og Logistik

Når en borger er henvist og visiteret til TeleKOL vil den monitoreringsansvarlige tage kontakt til borgeren med henblik på at sætte forløbet i gang og bestille udstyr som skal udleveres til borgeren

I Landsdel Sjælland har den tværsektorielle styregruppe besluttet at TeleKOL skal basere sig på et fælles og ensartet koncept i forhold til det TeleKit/udstyr, som skal udleveres til borgerne, herunder den service, logistik, support og administration, som knytter sig til at have udstyret hjemme hos borgeren.

Der er lavet en rammeaftale om løbende bestilling af TeleKit til borgere, der er 100% sat op til at understøtte TeleKOL – og løbende kan sende det retur når det ikke længere skal være ude hos borgeren. 

Helpdesk/support

Der er etableret et Helpdesk/Support, der skal imødekomme de udfordringer borgeren kan møde i dagligdagen. Som hovedregel kontakter borgeren den monitoreringsansvarlige sygeplejerske ved tekniske problemer eller sygdomsrelateret spørgsmål. Den monitoreringsansvarlige sygeplejerske kan hente rådgivning fra Kompetencecenteret for lungesygdomme, hvis nødvendigt. 

I de tilfælde hvor de tekniske udfordringer ikke kan løses, vil leverandøren af udstyret bliver inddraget. Hvis support sagen medfører at TeleKit’et ikke kan bringes i orden uden at håndtere det fysisk, så bestiller sygeplejersken en ombytning eller hvad der er det mest hensigtsmæssige i den konkrete sag hos leverandøren.


Klik her for at se et større billede af supportflowet


Hvad består et Telekit af?

Borgeren får udleveret et Telekit, som er det telemedicinske udstyr i TeleKOL. Telekittet indeholder en skærm, taske, cover, måleudstyr i form af en saturationssmåler samt en selvhjælpsplan. Derudover kan borgeren efter bestilling få udleveret vægt, termometer, mobil bredbåndsmoden og blodtryksmåler, hvis borgeren ikke selv har adgang til disse. Med TeleKOL får borgeren en grundig oplæring i at anvende Telekittet.

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
29.01.20
Opdateret
24.09.21
Link til denne side:
 

 Kontakt

 
TeleKOL
Nørregade 54
IT Projekthuset
4100 Ringsted


Programleder:
Brian Andersen - bande@regionsjaelland.dk

&

Daglig leder, Kompetencecenter for lungesygdom
Marianne Neerup Andersen - mnan@regionsjaelland.dk

Min Sundhedsplatform

MinSundhedsplatform.dk

Se din journal og dine prøvesvar på www.MinSundhedsplatform.dk