Søg
 

Fremmødeundervisning

Fremmødeundervisningen gør det muligt at sætte den viden og de kompetencer den enkelte har i spil i forhold til TeleKOL

I denne del af kompetenceudviklingen bliver de færdigheder man har med sig og den e-læring man har taget forud for undervisningen konkrete i forhold til TeleKOL. Fremmødeundervisningen vil blandt andet give mulighed for at afprøve forskellige færdigheder i forhold til borgere der er på vej i en forværring eller en borger man som monitoreringsansvarlig skal hjælpe med at mestre.

Fremmødeundervisningen er derudover også bidragende til, at de monitoreringsansvarlige får styrket de relationelle kompetencer med andre monitoreringsansvarlige i nabokommunerne og det lokale sygehus. Disse kompetencer er dels vigtige i samarbejdet omkring TeleKOL og dels i det digitale læringsnetværk.

I forbindelse med tilrettelæggelsen af en undervisningsplan for de monitoreringsansvarlige sygeplejersker, er der lagt vægt på at fremmødeundervisningen afvikles inden for Kommune, Sygehus, Samarbejde (KKS) geografien med henblik på at understøtte samarbejdet omkring TeleKOL.

Hvordan er undervisningen tilrettelagt?
Undervisningen er tilrettelagt ud fra fem forskellige temaer fordelt på fem undervisningsdage, som skal sikre, at der opnås de nødvendige kompetencer inden for følgende områderne; sundhedsfaglige, sundhedspædagogiske og kommunikative, sundhedsteknologiske og det organisatoriske. I fremmødeundervisningen vil indholdet sættes i relation med arbejdsgangsbeskrivelserne for at sikre at de deltagende kan opleve en sammenhæng.

Tilmelding og yderligere informationer omkring fremmødeundervisningen kan findes på Kompetencecenter for lungesygdoms hjemmeside.

 

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
29.01.20
Opdateret
03.02.20
Link til denne side:
 

 Visitkortvælger