Søg
 

Digital Post: Spørgsmål og svar

Ofte stillede spørgsmål - og svar - om digital post fra Region Sjælland.

Vi får mange spørgsmål om Digital Post. Herunder kan du se de hyppigste spørgsmål og vores svar.

Savner du svar på et spørgsmål, kan du bruge formularen nederst på siden til at sende os spørgsmålet.

Læs også: Information om Digital Post


Hvorfor kan jeg ikke svare på den digitale indkaldelse i e-Boks eller borger.dk, når I har sendt den til mig digitalt?

Svar: Flere af vores IT-systemer kan ikke håndtere, at du svarer tilbage på den digitale post, vi har sendt til dig.

Vi arbejder på at gøre det muligt at svare tilbage. Indtil da kan du fra e-Boks eller borger.dk finde de afdelinger på sygehusene, der kan modtage digital post, og skrive til dem. Send ny digital post og vælg den afdeling på det sygehus, du gerne vil skrive til.


Hvorfor sender I et spørgeskema til mig, jeg ikke kan udfylde og sende tilbage digitalt?

Svar: I Region Sjælland har vi været nødt til at tage udgangspunkt i de eksisterende spørgeskemaer. Dem er der hundredvis af. Disse skemaer kan desværre ikke udfyldes og håndteres digitalt. Vi er i gang med at finde en løsning, så vi fremover kan levere digitale spørgeskemaer med digital post.


Hvorfor har jeg ikke modtaget min indkaldelse, mit svar eller anden post fra sygehuset i min digitale postkasse?

Svar: Erfaringerne viser, at al post sendes korrekt til din og andre borgeres digitale postkasse, men at det kan være svært at navigere og bruge e-Boks/borger.dk, hvis du ikke er fortrolig med disse systemer. Vær opmærksom på, at posten åbnes ved at klikke på den øverste linje i meddelelsen, der for eksempel kan lyde "Post fra Holbæk Sygehus".


Hvorfor har jeg ikke modtaget bilag i form af patientinformation eller spørgeskema sammen med indkaldelsen?

Svar: Bilag – for eksempel patientinformation og spørgeskema - ligger som vedhæftede bilag til selve indkaldelsen. Bilagene er listet i oversigten i din indbakke, og hvert bilag skal åbnes særskilt.


Jeg har modtaget indkaldelse og bilag, men jeg har problemer med at åbne posten. Hvorfor virker det ikke?

Svar: Det kan der være flere tekniske årsager til. Hvis du har problemer med at åbne post eller bilag, kan du ringe til:

e-Boks-support, tlf. 82 30 32 30
Hverdage kl. 9-20
 Lørdag og søndag kl. 9-20
Helligdage kl. 10-15

Hvis du har behov for at få informationerne med det samme, kan du kontakte den afdeling, der har indkaldt dig. Find telefonnummeret til afdelingen i indkaldelsen. 


Hvorfor sender I ikke al post som digital post? Jeg har fået et papirbrev i min normale postkasse.

Svar: Det er ikke al post, vi kan sende digitalt. Nogle gange skal vi sende medicin eller et prøveglas med, og det kan vi ikke gøre digitalt. Teknisk er der også nogle begrænsninger der gør, at noget post ikke kan sendes digitalt endnu. Mere og mere post bliver løbende sendt digitalt.

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
06.01.15
Opdateret
21.01.20
Link til denne side:

Film om Digital Post

 

​​​
 

 Kontakt

 
Region Sjælland
Alléen 15
4180 Sorø
Tlf. 70 15 50 00
Telefon- og åbningstid:
Mandag - torsdag: 8.00 - 16.00
Fredag: 8.00 -15.00