Snak med personalet, før du klager
En klage kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold med videre.
Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet på sygehuset eller i Psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.
Klag over et sygehus eller Psykiatrien
Du kan klage direkte til sygehuset/Psykiatrien eller gennem Patientvejledningen, der sørger for at bringe din klage videre.
Det aktuelle sygehus eller Psykiatrien behandler klagen.
Dine muligheder for at klage:
- Send din klage med brev. Send din klage til en af nedenstående adresser.
- Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
- Ring til sygehuset, Psykiatrien eller den aktuelle læge/behandler.
Kontaktoplysninger til sygehusene:
- Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse
Herlufsvænge 14 A
4700 Næstved
Tlf. 56 51 20 00
- Nykøbing F. Sygehus
Ejegodvej 63
4800 Nykøbing F.
Tlf. 56 51 60 00
- Sjællands Universitetshospital
Lykkebækvej 1
4600 Køge
Tlf. 47 32 11 00
- Holbæk Sygehus
Smedelundsgade 60
4300 Holbæk
Tlf. 59 48 40 00
- Psykiatrien Region Sjælland
Psykiatriledelsens stab
Fælledvej 6, Bygning 3, 3. sal
4200 Slagelse
Tlf. 58 53 60 60
Klage over læge eller behandler udenfor sygehusene
Det er for eksempel praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten.
Det Nære Sundhedsvæsen i Region Sjælland behandler klagen, hvis det handler om en læge udenfor sygehusene.
Du kan benytte denne
klageformular (pdf)
Dine muligheder for at klage:
- Send din klage med brev til:
Region Sjælland
Det Nære Sundhedsvæsen
Alléen 15
4180 Sorø