Søg
 

Serviceklager

Serviceklager er klager, der handler om generelle forhold på sygehuset, i Psykiatrien, hos den praktiserende læge, lægevagten eller andre behandlere.

Snak med personalet, før du klager

Serviceklager kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold med videre.

Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet på sygehuset eller i Psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.​

Klage over et sygehus eller Psykiatrien

Du kan klage direkte til sygehuset/Psykiatrien eller gennem Patientvejledningen, der sørger for at bringe din klage videre.

Det aktuelle sygehus eller Psykiatrien behandler klagen.

Dine muligheder for at klage:

  1. Send din klage med brev. Send din klage til en af nedenstående adresser.
  2. Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
  3. Ring til sygehuset, Psykiatrien eller den aktuelle læge/behandler.

Kontaktoplysninger til sygehusene:

  • Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse
    Herlufsvænge 14 A
    4700 Næstved
    Tlf. 56 51 20 00
  • Nykøbing F. Sygehus
    Ejegodvej 63
    4800 Nykøbing F.
    Tlf. 56 51 60 00
  • Sjællands Universitetshospital
    Lykkebækvej 1
    4600 Køge
    Tlf. 47 32 11 00
  • Holbæk Sygehus
    Smedelundsgade 60
    4300 Holbæk
    Tlf. 59 48 40 00
  • Psykiatrien Region Sjælland
    Psykiatriledelsens stab
    Fælledvej 6, Bygning 3, 3. sal
    4200 Slagelse
    Tlf. 58 53 60 60

Klage over læge udenfor sygehusene

Det er for eksempel praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten. 

Det Nære Sundhedsvæsen i Region Sjælland behandler klagen, hvis det handler om en læge udenfor sygehusene.

Du kan benytte denneklageformular.pdfklageformular (pdf)

Dine muligheder for at klage:

  • Send din klage med brev til:
    Region Sjælland
    Det Nære Sundhedsvæsen
    Alléen 15
    4180 Sorø

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
31.01.12
Opdateret
23.11.21
Link til denne side:
 

 Kontakt

 
Patientvejledningen
Region Sjælland
Alleen 15
4180 Sorø


Tlf. 70 15 50 01
Telefontid: Mandag til fredag kl. 9.00 - 12.00



Der kan forekomme enkelte ændringer i telefontiden. De vil i så fald fremgå af Patientvejledningens telefonsvarer.

 

 Mere om klager og erstatning:

 

Min Sundhedsplatform

MinSundhedsplatform.dk

Se din journal og dine prøvesvar på www.MinSundhedsplatform.dk