Serviceklager kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold m.v.
Serviceklager behandles af det aktuelle sygehus eller Psykiatrien.
Hvis det drejer sig om en praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten, behandles klagen af Region Sjælland (Primær Sundhed).
Snak med personalet, før du klager
Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet på sygehuset eller i Psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.
Klag til et sygehus eller Psykiatrien
Du kan klage direkte til sygehuset/Psykiatrien eller gennem Patientvejledningen, der sørger for at bringe din klage videre.
Dine muligheder for at klage:
- Send din klage med brev. Send din klage til en af nedenstående adresser.
- Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
- Ring til sygehuset, Psykiatrien eller den aktuelle læge/behandler.
Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse
Herlufsvænge 14 A, 4700 Næstved, tlf. 56 51 20 00
Nykøbing F. Sygehus
Ejegodvej 63, 4800 Nykøbing F., tlf. 51 56 60 00
Sjællands Universitetshospital
Lykkebækvej 1, 4600 Køge, tlf. 47 32 11 00
Holbæk Sygehus
Smedelundsgade 60, 4300 Holbæk, tlf. 59 48 40 00
Psykiatrien Region Sjælland
Psykiatriledelsens stab, Fælledvej 6, Bygning 3, 3. sal,
4200 Slagelse, Tlf. 58 53 60 60
Klag over praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten
Dine muligheder for at klage:
- Send din klage med brev til Region Sjælland, Det Nære Sundhedsvæsen, Alléen 15, 4180 Sorø.
Du kan benytte denne klageformular (pdf)
- Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
- Ring til Det Nære Sundhedsvæsen på tlf. 57 87 57 87.