Søg
 

Klage og erstatning

Som patient har du mulighed for at klage og søge erstatning.

Styrelsen for Patientklager

Du kan klage over dit forløb i sundhedsvæsenet til Styrelsen for Patientklager.

Serviceklager

Serviceklager er klager, der handler om generelle forhold på sygehuset, i Psykiatrien, hos den praktiserende læge, lægevagten eller andre behandlere.

Patienterstatningen

Hvis du er kommet til skade i forbindelse med behandling på et sygehus, kan du søge erstatning hos Patienterstatningen.

Genoptage sag om tilbagebetaling

Du kan rette henvendelse til din region og bede regionen om at genoptage din sag om tilbagebetaling, hvis du som patient har tilbagebetalt eller er i gang med at tilbagebetale en tidligere udbetalt patienterstatning.

Oprettet
31.01.12
Opdateret
13.07.20
Link til denne side:
 

 Kontakt

 
Patientvejledningen
Region Sjælland
Alleen 15
4180 Sorø


Tlf. 70 15 50 01
Telefontid: Mandag til torsdag kl. 9-13 og Fredag kl. 9.30-13.

Der kan forekomme enkelte ændringer i telefontiden. De vil i så fald fremgå af Patientvejledningens telefonsvarer.

Pjece fra Region Sjælland

Regionen har udgivet pjecen Dine rettigheder som patient.
 

Download pjecen (pdf)


Pjece fra Sundhedsministeriet

Sundhedsministeriet har udgivet pjecen Når du er henvist til sygehus. Den kan også downloades i en skærmvenlig version.

Download pjecen på sum.dk