Vi sætter kvaliteten i højsædet og arbejder på at skabe tryghed i behandlingen i det præhospitale område.
Det præhospitale område står for indsatsen uden for sygehusene. Det er indsatsen fra en person har et akut behov for hjælp, til personen er modtaget på et sygehus.
Alligevel kan det hænde, at du som patient oplever forhold i forbindelse med din kontakt til det præhospitale område, som du ønsker at klage over.
Vi er naturligvis interesseret i at lære af dette og rette forhold, der måtte give anledning til utilfredshed.
Styrelsen for Patientsikkerhed: Samlet klageindgang
Styrelsen for Patientsikkerhed er en samlet indgang til patienter eller pårørende, som ønsker at klage over den faglige behandling i det danske sundhedsvæsen.
På styrelsens hjemmeside kan du læse mere om, hvad du kan klage over, og få hjælp til at finde det relevante klageskema:
Styrelsen for Patientsikkerheds hjemmeside
Du kan også kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed ved at sende en mail til: pob@patientombuddet.dk
Patientvejledningen: Dine rettigheder som patient
Ønsker du uvildig vejledning og rådgivning om dine rettigheder og mulighed for at klage og søge erstatning eller få hjælp til at formulere klagen eller sende den videre til den rette myndighed, kan du kontakte Patientvejlederne.
Patientvejlederne har tavshedspligt, og du kan henvende dig anonymt:
Patientvejlederne: Har du brug for vejledning?
Se også: Dine rettigheder som patient
Patienterstatningen: Erstatninger for behandlings- og lægemiddelskader
Hvis du mener, at du har været udsat for komplikationer, fejl eller mangler i din undersøgelse, behandling eller transport, som kan resultere i en erstatningsberettiget skade, kan du rette henvendelse til Patienterstatningen:
Patienterstatningen: Behandlings- og lægemiddelskader
På hjemmesiden kan du også finde oplysninger om erstatningsmuligheder og få hjælp til at anmelde en skade.