Søg
 

Hvordan har jeg mulighed for at arbejde hjemmefra?

Arbejder du hjemmefra – se her hvordan du kan komme på vpn, mail mv.

  • Mail og kalender på din telefon eller iPad, hvis du har sådan en.(fungerer som hidtil)

  • Webmail og kalender på din private pc, hvor pc’en skal have forbindelse til internettet. (Følg følgende link https://outlook.regionsjaelland.dk)

  • Sundhedsplatformen på din private pc, hvor pc’en skal have forbindelse til internettet, og have Citrix Workspace app’en installeret. (Følg følgende link https://ctx.regionsjaelland.dk/)

  • Outlook kan du starte fra din arbejds-pc, efter at du har sørget for internetforbindelse. (Du kan ikke tilgå fildrev, intranet eller systemer)

  • Fuld adgang til Outlook, fildrev, Sharepoint og alle systemer, hvilket kræver, at du opretter en VPN-forbindelse efter at du har fået internet adgang. Har du ikke en VPN adgang – kontakt da IT Helpdesk indenfor normal åbningstid.

Af sikkerhedsmæssige årsager skal man anvende VPN, når man arbejder hjemmefra. 

Mulighederne for tilgang til Webmail, Sundhedsplatformen via Citrix og VPN, kræver, at du er tilmeldt SMS Passcode systemet. For at blive tilmeldt SMS Passcode skal du kontakte IT Helpdesk på telefon 5651 5555.

Bemærk at der kan gå op til en time fra tilmelding til SMS Passcode til adgangen fungerer.

Du kan få internetadgang fra din arbejds-pc på flere måder:

  • Brug din internetadgang derhjemme eller hvor du nu er. Spørg din internetudbyder eller vært, hvis du er i tvivl.

  • Brug SIM-kort i den bærbare, hvis du har et installeret og der er dækning. (Klik på netværk-ikonet i nederste højre hjørne og aktiver mobilt bredbånd forbindelsen. Den hedder typisk Mobiltelefon eller Telenor)

  • Aktiver internetdeling på din mobiltelefon og forbind pc’en til det Wi-Fi-netværk telefonen skaber.

VPN forbindelse:

Med VPN (Virtuelt Privat Netværk) kan du få adgang til alle arbejdsressourcer på en regions-pc som har internetforbindelse. VPN kræver, at du har en regions-pc med hjem, som er fuld opdateret og du har kontrolleret, at du kan logge på inden du tog den med hjem.

Regionen har fået nyt VPN-system per 12. marts 2020. Det nye system hedder Palo Alto GlobalProtect og erstatter det gamle Cisco AnyConnect.
 
Der er begrænset kapacitet på AnyConnect og derfor opfordrer Koncern IT alle til at benytte GlobalProtect når det er muligt.
 
 
  • Kontroller om din pc har GlobalProtect installeret: Klik på Start knappen i nederste venstre hjørne og skriv på tastaturet: Global
    Hvis programmet er installeret dukker det op som søgeresultat og du kan starte det.
    GP_ico.PNG
  • Hvis din PC mangler GlobalProtect eller andre opdateringer, kan du få den opdateret ved at køre ud til nærmeste regions-lokation. Det kan være et sygehus eller Regionshuset. Det behøver ikke være din egen arbejdsplads. Du behøver ikke gå indenfor, normalt kan det trådløse netværk nå ud på parkeringspladsen og du kan opdatere din PC bare ved at åbne den og vente cirka 15 minutter.

  • Hvis du har AnyConnect men endnu ikke GlobalProtect kan du prøve at koble på via AnyConnect. Når du kommer på vil pc’en hente og installere GlobalProtect i løbet af en halv time; det sker helt automatisk. Når din pc har fået GlobalProtect anbefaler Koncern IT, at du afbryder forbindelsen med AnyConnect og etablerer den med GlobalProtect i stedet, for at frigøre kapacitet.

  • Kapacitetsproblemerne med AnyConnect viser sig ved, at du logger på med korrekt brugernavn og adgangskode, modtager SMS koden og skriver den korrekt, men alligevel kommer der en fejl omkring Connection failed. Hvis det sker må du prøve igen efter 5 minutter. Det er vigtigt ikke at prøve igen mange gange i træk, da du ellers risikerer at din adgang bliver blokeret.

Brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp, kontakt IT Helpdesk inden for normal åbningstid på 5651 5555.

Oprettet
12.03.20
Opdateret
19.03.20
Link til denne side:
 

 IT problemer?

 
​Medarbejdere kan kontakte IT-Helpdesk via ikon på skrivebordet.
 
Inden for åbningstid kan Helpdesk kontaktes 
på  tlf. 56 51 55 55