Søg
 

Serviceklager

Serviceklager er klager, der handler om generelle forhold på sygehuset, i Psykiatrien eller hos den praktiserende læge eller andre behandlere.

Serviceklager kan for eksempel være klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning, parkeringsforhold m.v.

Serviceklager behandles af det aktuelle sygehus eller Psykiatrien.

Hvis det drejer sig om en praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten, behandles klagen af Region Sjælland (Primær Sundhed).

Snak med personalet, før du klager

Region Sjælland anbefaler, at du snakker med personalet på sygehuset eller i Psykiatrien før du klager. Det er dog ikke en forudsætning for at klage.​



Klag til et sygehus eller Psykiatrien

Du kan klage direkte til sygehuset/Psykiatrien eller gennem Patientvejledningen, der sørger for at bringe din klage videre.

Dine muligheder for at klage:

  1. Send din klage med brev. Send din klage til en af nedenstående adresser.
  2. Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
  3. Ring til sygehuset, Psykiatrien eller den aktuelle læge/behandler.

Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse

Herlufsvænge 14 A, 4700 Næstved, tlf. 56 51 20 00

Nykøbing F. Sygehus

Ejegodvej 63, 4800 Nykøbing F., tlf. 51 56 60 00

Roskilde og Køge sygehuse

Køgevej 7-13, 4000 Roskilde, tlf. 46 32 32 00

Holbæk Sygehus

Smedelundsgade 60, 4300 Holbæk, tlf. 59 48 40 00

Psykiatrien Region Sjælland

Psykiatriledelsens stab, Fælledvej 6, Bygning 3, 3. sal,
4200 Slagelse, Tlf. 58 53 60 60



Klag over praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog eller lægevagten

Dine muligheder for at klage:

  1. Send din klage med brev til Region Sjælland, Primær Sundhed, Alléen 15, 4180 Sorø.
    Du kan benytte denne klageformular (pdf)
  2. Klag med digital post (www.borger.dk eller www.e-boks.dk), der er sikker. Læs mere om sikker e-mail.
  3. Ring til Primær Sundhed på tlf. 57 87 57 87.

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
31.01.12
Opdateret
15.02.18
Link til denne side:
 

 Kontakt

 
Patientvejledningen
Region Sjælland
Alleen 15
4180 Sorø


Tlf. 70 15 50 01
Telefontid: Mandag til torsdag kl. 9-13 og Fredag kl. 9.30-13.

Der kan forekomme enkelte ændringer i telefontiden. De vil i så fald fremgå af Patientvejledningens telefonsvarer.
 

 Mere om klager og erstatning: