Søg
 

Synscenter Refsnæs

Synscenter Refsnæs er et landsdækkende skole- og botilbud til børn og unge (0-25 år) med synshandicap.

Synscenter Refsnæs
​Synscenter Refsnæs​​

Synscenter Refsnæs er det eneste landsdækkende tilbud for blinde og svagsynede børn og unge. Synscenter Refsnæs inkluderer også børn og unge, der udover synshandicap har multiple funktionsnedsættelser.

Synscenter Refsnæs består af skole, efterskolelignende tilbud, særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse(STU), botilbud, individuelle dagtilbud, fritidstilbud til hjemmeboende elever, rådgivning, kursustilbud og materialeproduktion.

Synscenteret har en række synsfaglige specialister: Der er ansat skolekonsulenter (lærere), pædagoger, pædagogmedhjælpere, synskonsulenter, talepædagoger, mobilityinstruktører, psykologer, fysio- og ergoterapeut, sygeplejersker, administrative medarbejdere og servicemedarbejdere.​

Synscenter Refsnæs er synshandicapvenlig. Der er adgang til fællesfaciliteter, som f.eks. svømmehal, mobilitybane, fitnessområde, gymnastiksal, legepladser og strandområde.​

Formålet for centeret er at give børn og unge et synsfagligt tilrettelagt læringsrum, hvor de udredes, undervises, trænes og forberedes til at få en så selvstændig tilværelse som muligt ud fra den enkeltes udviklingsmuligheder.

Synscenteret er VISO leverandør

Synscenter Refsnæs ledes af Kenn Steen Andersen.



Målgruppe: Blinde og svagsynede børn og unge i Danmark samt deres forældre og de professionelle omkring barnet.
Aldersgruppe: fra 0-25 år.
Antal pladser: : Døgnophold: 23 pladser + aflastning. Efterskoletilbud: 10 pladser. Børneskolen: 13 pladser. Voksenskolen: 8 pladser. STU: 1 pladser. SFO: 8 pladser. ​
Bruger- og pårørendepolitik: Synscenter Refsnæs, se mere om Bruger- og pårørendepolitik i Region Sjælland 

Fik du svar på dit spørgsmål?


Oprettet
18.12.11
Opdateret
06.04.18
Link til denne side:
 

 Kontakt

 
Synscenter Refsnæs
Kystvejen 112
4400 Kalundborg
Tlf: 59 57 01 00
 

 Oversigtslinks

 

Regionsrådet

Se de 41 politikere, der udgør Region Sjællands Regionsråd.